Ралі Дакар.

Ралі Дакар (раніше було відомо як «Ралі Париж — Дакар») — щорічний марафонський трансконтинентальний ралі-рейд. Проводиться з 1978 року. Як правило, фінішує в столиці Сенегалу — місті Дакар.
Після скандалу з відміною «Дакару-2008», рішенням фірми-організатора ралі «A.S.O.»змагання, починаючи з «Дакару-2009», на невизначений час перенесено на терени країн Південної Америки.
В перегонах беруть участь як професійні гонщики (заводські команди), так і аматори (інколи їх частка сягає 80 %).
Ідея проведення раллі «Париж — Дакар» належить французькому гонщику та шукачу пригод Т'єрі Сабіну (фр. Thierry Sabine). У 1977 році він заблукав у Лівійській пустелі під час ралі «Абіджан — Ніцца» і тільки чудом лишився живим, бо його вчасно знайшли туареги. Небезпечна пригода надихнула Т'єрі на організацію у 1978 першого ралі-марафону «Париж — Дакар». З того часу ралі відбувається щорічно в січні місяці. Т. Сабін, як засновник і фундатор ралі Дакар, мав виключне право на проведення цього ралі, це право перейшло до його батька Ж.Сабіна після трагічної загибелі Т'єрі у вертольотній катастрофі 14 січня 1986 року під час Дакару-1986.
У 2004 права на організацію ралі Дакар перейшли до фірми французького медіа-магната Філіпа Аморі (фр. Philippe Amaury) — «A.S.O.» («Amoury Sport Organisation»), яка донині є організатором цього престижного змагання не тільки між учасниками, а й з силами природи.
Традиційно старт ралі відбувався в Парижі, а фініш — у Дакарі. Але з 1995 року через спротив паризької міської влади старти ралі відбувалися також і в інших містах.
Україна і Дакар.
Найвищі досягнення українців в Дакарах випали на долю одесита Віктора Московських, який на автомобілі КамАЗ був четвертим у 1990 році і першим у 1996 (виступаючи вже за Татарстан (Росія) у складі команди «КамАЗ-Мастер»).
В тридцятому ювілейному ралі «Дакар-2008», що не відбувся, повинні були бути представлені українські учасники — команда Optima Leasing Ukraine у складі: пілот Вадим Нестерчук (Україна) та штурман Костянтин Мещеряков (Росія). Автомобіль «Mitsubishi» L200.
Крім того, планувалося, що в «Дакар-2008» візьме участь вітчизняний КрАЗ-5233ВЕ (команда Team KRAZ Ukraine) з екіпажем у складі: пілот — Сергій Малік (президент КМАМК, Київ), механік — Олександр Маслій, штурман — Сергій Суховський (редактор часопису «Автоцентр»). Це випробувальний старт — КрАЗ мав стартувати поза заліком (як автомобіль технічної підтримки).

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

15 цікавих фактів про мотоцикли, які знає не кожен.

Історія автомобіля.

Історія мотоцикла.